Battle om studiereis naar Afrika

Vijf teams met HU-studenten strijden tijdens de Millennium Battle om de hoofdprijs: een studiereis naar Afrika.

De groepen studenten krijgen de komende periode vier casussen voorgelegd waarvoor zij een oplossing moeten bedenken. De eerste casus is 13 november bekend gemaakt en gaat over de grondstofproblematiek in ontwikkelingslanden. Eind januari zal de winnaar bekend zijn. Een jury zal de inzendingen beoordelen, maar het publiek kan tevens punten geven op de website www.millenniumbattle.nl.

Er doen zo’n tachtig teams mee van diverse hogescholen en universiteiten. Vanuit de HU participeren groepen van de opleiding verpleegkunde (drie teams), international marketing management en culturele en maatschappelijke vorming Ook nemen HU’ers deel aan teams met studenten van verschillende hogescholen of universiteiten. De Universiteit Utrecht heeft twaalf teams afgevaardigd.

De prijsvraag is uitgeschreven door de ontwikkelingsorganisatie NCDO die hiermee aandacht wil vestigen op de millenniumdoelen. Dit zijn wereldwijde afspraken om voor 2015 armoede, ziekte en honger terug te dringen.