Beroering om leus over Wilders

Martin Karemaker, docent bij de School voor Communicatiemanagement, stelt in een brief aan de faculteitsdirectie dat de ‘objectiviteit op een bijzondere manier geweld aangedaan wordt’. Karemakers – geen sympathisant van de PVV – wijst op de ‘demonisering’ van Fortuyn en pleit voor verwijdering van de affiches.
Collegadocent Jan Henk Vinckers, eveneens geen fan van de PVV, heeft in een mail aan de lectoren Pieter Broertjes (de Volkskrant) en Ad van Liempt (Andere Tijden), die het actualiteitencafé maandelijks verzorgen, op dezelfde gronden kritiek geleverd.
Het PVV-Kamerlid en fractiesecretaris Martin Bosma heeft zich telefonisch gemeld voor tekst en uitleg, bevestigt faculteitswoordvoerster Inge Noordijk. De politicus en oud-journalist had de dubbele bodem van de titel niet begrepen, zegt zij. Het ‘verslaan’ van Wilders heeft een dubbele betekenis: het kan ook gelezen worden als ‘hoe de media verslag doen, oppert zij. De affiches blijven hangen. (GR)

‘Hoe verslaan wij Wilders’, actualiteitencafé faculteit Communicatie en Journalistiek vrijdag 9 maart van 12.30-13.30 uur in café Stef’s