Besluit huisvestingsplan uitgesteld

Voor de zomervakantie valt er nog geen beslissing over de huisvestingsplannen van de HU. De raad van toezicht wil eerst een nadere onderbouwing van de financiën.

Het college van bestuur wil dat de ondersteunende diensten en de faculteit Natuur en Techniek binnen enkele jaren van de stad naar De Uithof verhuizen. Om ruimte te creëren zou er een nieuw pand op het parkeerterrein tegenover de faculteit Educatie worden gebouwd. Het gebouw van de faculteit Gezondheidszorg wordt in de plannen verkocht terwijl de andere gebouwen een renovatie ondergaan.

Deze voornemens zijn vorige week met de raad van toezicht besproken. De raad was enthousiast maar wil vanwege de zorgvuldigheid een nadere gedocumenteerde onderbouwing van de financiën, meldt het college in een bericht op de interne site Sharepoint. Hieraan wordt deze zomer gewerkt waarna medio september definitieve besluitvorming  plaatsvindt.

De centrale medezeggenschapsraad (CMR) zou woensdag 4 juli een besluit over het huisvestingsplan nemen. Omdat er feitelijk nog geen voorstel van het college ligt is de besluitvormende vergadering uitgesteld. Wel praat de CMR woensdag in een besloten setting over het huisvestingsplan.