Bestuursgebouw Oudenoord negen maanden dicht

Het bestuursgebouw Oudenoord 330 is vanaf 22 december voor negen maanden gesloten. Het pand wordt asbestvrij gemaakt en ingrijpend gerenoveerd.

De huidige gebruikers – zoals college van bestuur, enkele diensten, receptie en kantine – verhuizen tijdelijk naar de naastgelegen percelen op nummers 340 en 370. De verbouwing van Oudenoord 330 is de eerste stap in de concentratie van bijna alle HU Diensten in de panden aan Oudenoord.

Een deel van de diensten is nu nog gehuisvest in verschillende faculteitsgebouwen in de stad en in De Uithof. Door de bundeling van de diensten komt er meer ruimte vrij voor het onderwijs en is onderlinge samenwerking makkelijker. In 2010 moeten zij hun intrek hebben genomen in de gerenoveerde panden.

Daar komt ook een ‘one-stop-shop’ voor studenten; een balie met het International Office, Studie-Informatiecentrum en Bureau Inschrijving.