Beter dan Microsoft?

Studenten die kans willen maken, moeten een zogenaamde ‘mashup’ ontwikkelen. Daarbij worden op het net beschikbare diensten gecombineerd. 'Het best uitgewerkte en meest originele plan wint de prijs. Een voorbeeld van een mashup? Je kunt een website bouwen door een programma als Google Maps te combineren met een online telefoongids. Je kunt dan zien waar degene die je aan de telefoon hebt precies woont.', legt Ellen Dijkshoorn van Tam Tam desgevraagd uit.
Het is de eerste keer dat de wedstrijd wordt gehouden. Microsoft wil met de actie de kennis van hun technologieën onder vooral Delftse studenten vergroten. De plaatselijke studievereniging voor wiskunde- en informaticastudenten Christiaan Huygens werft al deelnemers aan de prijsvraag. De wedstrijd staat echter open voor andere deelnemers.

Inschrijven kan nog tot en met 8 november. Studenten met de beste ideeën moeten hun website op 19 december aan een publiek presenteren. (HOP)

www.benjijbeterdanmicrosoft.nl