Bezuiniging diensten goedgekeurd

De HU Diensten moeten in vier jaar tijd twintig procent bezuinigen (in totaal 6,5 miljoen euro) en tevens dient de tevredenheid van de klanten (voornamelijk de faculteiten) het rapportcijfer 7 te scoren.
De CMR onderschrijft de doelstelling van de operatie, maar keurde de plannen eerder af omdat zij te vaag zouden zijn. Het college heeft de gerezen vragen middels een toelichting afdoende beantwoord, Zo is de raad geïnformeerd over de financiële en kwalitatieve metingen die worden gehouden, is er een toezegging dat er geen gedwongen ontslagen vallen, zal de werkdruk bijgehouden worden tijdens het werkbelevingsonderzoek en zijn er waarborgen dat het vrijgekomen geld daadwerkelijk het onderwijs ten goede komt. Ook komt er een aparte notitie over de positie van Studium Generale. (GR)