Biologie in top Elsevier

Elk jaar komt het weekblad Elsevier met een themanummer over studeren. Op basis van enquêtes brengt het blad de oordelen van studenten over hun opleiding. Elke keer wordt een beperkt aantal studies onder de loep genomen.
Biologie en medisch laboratoriumonderzoek aan de HU krijgt van de studenten een 7,3 en komt zo op een gedeelde tweede plaats van in totaal dertien opleidingen. Sociaal-juridische dienstverlening uit Utrecht is een goede middenmoter. Met een 6,5 beland de opleiding op een gedeelde derde plek van de zeven studies. De Utrechtse maatschappelijk werk en dienstverlening doet het relatief minder goed. Met een 6,6 bezet zij een gedeelde twaalfde plaats van de achttien opleidingen in het land. (GR)