Blootkalender voor het goede doel

Bewoners van de studentenflat IBB krijgen over twee weken een ‘blootkalender’ in de brievenbus. Dit is geen reclame voor de Playboy, maar een ludieke actie om aandacht te vragen voor ontwikkelingssamenwerking en de millenniumdoelstellingen.

De kalender heeft ‘De naakte waarheid’ als titel meegekregen en bevat studenten die bijna naakt zijn afgebeeld; zij houden hun ondergoed aan. De lancering is op vrijdag 27 maart tijdens de manifestatie Make My Day in Leiden. Deze dag is bedoeld voor studenten die interesse hebben in ontwikkelingssamenwerking. Uiteindelijk zullen zo’n 500 kalenders worden verspreid in Utrecht, Groningen en Leiden. Het initiatief komt van Move Your World, een organisatie die zich bezig houdt met internationale samenwerking.