Boompje planten voor een groen Kenia

Hardloopster Lornah Kiplagat (foto), Isaac Kalua van de Green Afrika Foundation en collegelid Jan Bogerd planten vrijdag 25 september een boom als symbool van de goede samenwerking.

Voor dit doel is een Jatropa-boom uit Kenia geïmporteerd. Het exemplaar zal verrijzen in de jungletuin van de faculteit Economie en Management (FEM). Oprichter Kalua van de Green Afrika Foundation houdt een presentatie over de werkzaamheden van de Keniaanse organisatie, die ijvert voor een milieubewust en duurzaam Afrika.

De Green Afrika Foundation werkt nauw samen met de Lornah Kiplagat Foundation. Deze Nederlandse organisatie zet zich in voor de oprichting van een meisjesschool in Kenia en stimuleert dat talentvolle studenten uit het Afrikaanse land een opleiding kunnen volgen in Amerika of Europa. De stichting is vernoemd naar de langeafstandsloper Kiplagat, geboren in Kenia en woonachtig in Nederland.

Zes studenten van de Topclass van de FEM schreven vorig jaar een businessplan voor een meisjesschool in West-Kenia. Studenten van de minor People, Planet and Profit buigen zich over de milieuaspecten van de school. Volgend jaar werken studenten van vier faculteiten het plan verder uit.