Bouw Casa Confetti kleurig van start

Het studentencomplex in de Uithof krijgt een groene voet en verder bestaat het gebouw uit witte, zwarte, oranje, grijze en groene panelen. Architect Marlies Rohmer wilde het gebouw eigenlijk geheel van grijstinten maken, maar daar was beheerder SSH Utrecht het niet mee eens. Uiteindelijk heeft ze voor de hoofdkleur groen gekozen omdat dat ‘zo mooi in de groene omgeving past’.
Het plan voor Casa Confetti is in 2002 bedacht maar kon toen niet gefinancierd worden doordat het nabijgelegen studentencomplex de Bisschoppen al gepland was. Uiteindelijk is Casa Confetti door zestien verschillende woonstichtingen uit het hele land gefinancierd. Zij hebben er baat bij, dat studenten uit hun stad in Utrecht op kamers kunnen. Een bedrijf uit Zeeland heeft dan ook als voorwaarde voor de financiering gesteld dat Zeeuwse studenten voorrang krijgen in het complex.