Bouw parkeergarage in De Uithof vertraagd

Door fouten in de bouwtekening is de oplevering van de P+R (parkeergarage) in De Uithof vertraagd. De bouw kost daardoor drie miljoen meer.

In de tekeningen waren te weinig palen opgenomen en ook de hoofddraagconstructie moest zwaarder, zo meldt de gemeente. Het bestek is in overleg met de aannemer aangepast. Door de problemen zijn de werkzaamheden een tijd stil komen te liggen. De oplevering stond aanvankelijk gepland in de loop van dit jaar en is uitgesteld naar september 2013.

De perikelen kosten aannemer Bouwcombinatie Hurks/Dura Vermeer drie miljoen euro extra. De gemeente is met de samenwerkingspartners in gesprek om tot een oplossing te komen voor deze kosten. De totale begroting bedraagt bijna 50 miljoen euro. P+R De Uithof is een project van de Universiteit Utrecht, Hogeschool Utrecht, het UMC en de gemeente.

Het transferium verrijst tussen sportcentrum Olympos en de oprit naar de A28. Het wordt het eindpunt van de toekomstige tram naar De Uithof.