Brandjes in HU-gebouw en studentenhuis

‘Ik kwam vanochtend om half 9 aan en zag rook vanuit een lokaal op de derde verdieping komen. Collega’s en studenten stonden al buiten en de brandweer was aan het blussen’, vertelt Rianne Brauers, roostermaker bij het Institute for Life Sciences and Chemistry, onderdeel van de faculteit Natuur en Techniek, dat aan de F.C. Dondersstraat is gevestigd.
Om elf uur konden de studenten en de medewerkers het pand, met uitzondering van de derde verdieping, weer betreden. Over de oorzaak is nog niets bekend en ook de omvang van schade is onduidelijk. Persoonlijke ongelukken deden zich niet voor.
Afgelopen weekend was er ook brand in een studentenhuis in de Bekkersstraat. Een kamer op de eerste verdieping ging in vlammen op. De enige aanwezige bewoonster is het huis uit gevlucht, waarna de brandweer het vuur bluste. (GR)