Casper Broekaart wint HU-Popprijs

Casper Broekaart, student culturele en maatschappelijke vorming, heeft donderdag 17 april in poppodium EKKO de HU Popprijs Singer-Songwriter Contest gewonnen. Journalistiekstudent Richard Beneder kreeg de publieksprijs.

Broekaart won studiotijd in een studio naar keuze, een tegoedbon voor Dirk Witte muziekwinkels, een consult bij een muziekadviseur en cd’s en boeken. De jury vergeleek hem met Jack Johnson en Bright Eyes en gaf volgens hen een ‘professionele podiumprestatie.’ De applausmeter wees rapper Richard Beneder aan als winnaar van de publieksprijs.

Het was de eerste editie van de HU Singer Songwriter Contest. In de jury zaten: Evelyne Leveke (docent music management), Desmond Haneveer (alias singer-songwriter Belker) en F. Starik (dichter).