CDA populair onder HU-studenten

Een linkse meerderheid zit er wat betreft de studenten niet in: PvdA (14 procent), SP (15 procent) en GroenLinks (5 procent) komen samen niet verder dan eenderde van de stemmen. Ook de huidige coalitie van CDA (18 procent) en VVD (10 procent) heeft met iets meer dan een kwart het nakijken. Het regeringspluche is eveneens niet weggelegd voor de combinatie CDA en PvdA; die stokt met eenderde procent.
Dat de SP bij de studenten de tweede grootste wordt, is opmerkelijk omdat de partij in haar opmars bij de landelijke peilingen tot nu toe als derde bleef steken, achter het CDA en de PvdA.
Rechtse partijen als EeNL en de Partij voor de Vrijheid, de Partij voor de Dieren en de SGP zijn nauwelijks in trek.
Het ziet er naar uit dat de zwevende kiezers wat betreft de studenten de dienst uit gaan maken. Bijna dertig procent van de HU-studenten weet nog niet welk hokje ze op 22 november in het stemlokaal invullen. (GR)

Meer cijfers over de enquête en informatie over de verkiezingen staan in het komend nummer van Trajectum, dat maandag verschijnt.