Convenant fietsvriendelijke stad

Wolfsen, samen met Ralph Pans in de race om het burgemeesterschap van Utrecht, bepleit ruim baan voor fietsers in de stad. Zij moeten hun fiets veilig kunnen stallen bij het station. ‘Te veel Utrechters zien hun fiets op of rondom het station gestolen worden. Als burgemeester wil ik dat veranderen’, schrijft hij op zijn weblog.
Daarbij zijn er te veel onveilige verkeerssituaties en staan de stoplichten te lang op rood. ‘Het is mijn vaste voornemen om Utrecht fietsvriendelijk te maken. Daar ga ik me dus persoonlijk voor inzetten.’
Behalve Wolfsen ondertekenen de Vereniging MUST, USF Studentenbelangen, de medezeggenschapsraad van de universiteit en de Fietsersbond. De handtekeningen worden om 15.00 uur op het Smakkelaarsveld gezet. (GR)