Corps-student lag ‘geen moment in coma’

Het bericht van het corps volgt op een artikel in de Telegraaf – overgenomen door diverse andere media – waarin wordt geschreven dat een meerderejaars tijdens een werkkamp op Texel door een teveel aan drank drie weken in coma belandde. ‘Hij heeft geen moment in coma gelegen. Omtrent zijn ziektebeeld, dat te maken heeft met het slecht functioneren van een aantal organen zoals zijn alvleesklier, is nog geen precieze oorzaak achterhaald’, laat het UMC op de website weten.
De jongen deel vrijwilligerswerk, voelde zich enkele dagen niet goed en werd onwel. Daarop liet hij zich onderzoeken in een ziekenhuis in Den Helder, waarna hij per ambulance naar het Universitair Medisch Centrum Utrecht is vervoerd. Hij heeft daar drie weken op de intencive care gelegen. De student verblijft nu nog in het ziekenhuis.
Ook is het onjuist, zoals werd gesuggereerd, dat het incident tijdens een kennismakingstijd plaatsvond en heeft het USC het voorval niet geheim willen houden, aldus de verklaring. (GR)