De Bisschoppen geselecteerd voor Rietveldprijs

In september kiest een jury de genomineerden, waarna de uiteindelijke winnaar in januari 2008 bekend wordt gemaakt. De Rietveldprijs is een tweejaarlijkse wedstrijd en wordt voor de negende keer uitgereikt. De prijs is bedoeld voor bouwprojecten en stedenbouwkundige plannen die een unieke bijdrage leveren aan de kwaliteit van de gebouwde omgeving in Utrecht.
De Bisschoppen is gebouwd in opdracht van studentenhuisvester SSH Utrecht, bestaat uit twee flats en elf ‘herenhuizen’ en telt ruim 550 woningen voor studenten. De opening werd 20 juni verricht door kardinaal Simonis. Het is een ontwerp van het Amsterdams architectenbureau Köther, Salman en Koedijk. In 2006 viel de Rietveldprijs op de Universiteitsbibliotheek en in 2004 op de Basketbar, beide in De Uithof. (GR)

Informatie over De Bisschoppen: www.sshu.nl, klik rechtsboven Wat doet de SSH/projecten/De Bisschoppen