Dekoor door

Tijdens de laatste uitzending van Korenslag sloeg de bliksem in de studio, waardoor veel beeldschermen op zwart gingen en niet iedereen het programma af heeft kunnen zien.
Voor wie het heeft gemist: Ze zongen eerst een minuut eigen repertoire, daarna een verplicht nummer (‘Harder dan ik hebben kan’ van Blof), toen een medley met alle vier de koren en afsluitend zongen ze samen met een BN’er een nummer. En dat was goed genoeg voor een plaats in de kwartfinale.
Daar moeten ze het opnemen tegen de Biltstars, Whale City Sounds Re-flax en Just Him. Korenslag is populair op televisie, zo’n 850.000 mensen keken afgelopen donderdag naar het programma. Ook in het echt zijn koren populair, er zijn zo’n 12.000 koren en 600.000 koorleden in Nederland. Dekoor bestaat al sinds 1985 en is een echt studentenkoor. Onder leiding van Johan Rooze zingt het koor a capella, of wordt begeleid door een combo van bas, drum en piano. Vanaf juli is hun nieuwe cd Still Crazy te koop. (SH)