Dekoor in Korenslag

Het Utrechtse koor werd samen met vijftien andere koren uit 120 audities geselecteerd. 7 juni is Dekoor voor het eerst te zien in het programma. Dekoor is een close-harmony koor dat uit 28 muzikale studenten bestaat. Het bestaat al sinds 1985 en zingt ieder jaar een ander programma, waarin allerlei soorten muziek naar voren komen. Dekoor maakt deel uit van het Koördinerend Orgaan Studenten Muziekgezelschappen Utrecht (KOSMU), dat weer onderdeel is van de Universiteit Utrecht. Het koor heeft al vele (internationale) prijzen in de wacht gesleept.
Korenzang kwalificeert vooral op zang, saamhorigheid en kwaliteit. Henny Huisman laat op zijn site weten te kijken naar het sociale proces in een koor, doorzettingsvermogen en improvisatievermogen.  (SH)