Dikke zes voor de HU

Bijna een derde van de studentenpopulatie vulde het studententevredenheidsonderzoek (STO) in. De enquête was net als voorgaande jaren uitgespitst tussen eerstejaars en overigejaars.
Opvallend is dat bijna eenderde van de ouderejaars de moeilijkheidsgraad van de studie als te laag ervaart. Bijna zestig procent vindt het aantal contacturen precies goed, terwijl bijna veertig procent wel wat meer contacturen zou willen. Verder willen de meeste overigejaars meer informatie over internationale aspecten. De dienstverlening bij de onderwijsloketten en de deskundigheid van docenten krijgen dikke pluimen.
Van de eerstejaars vindt 64 procent het aantal contacturen precies goed, terwijl 29 procent meer uren wil. Ook zij verlangen meer aandacht voor internationale aspecten. De kwaliteit van de docenten en de voorzieningen (mediatheek, onderwijsruimtes) scoren dikke voldoendes.
De eerstejaars deelden over het algemeen weinig onvoldoendes uit. Wel zijn ze net als de ouderejaars niet te spreken over de termijn waarin toetsuitslagen bekend worden. Een ergernis die al enkele jaren terugkomt in de tevredenheidsonderzoeken. De HU heeft inmiddels aangekondigd strikter te zullen toezien op het naleven van de termijnen. (FB)