Dreigende vertraging nieuwbouw faculteit Educatie

De nieuwbouw aan de Padualaan moet volgens het contract eind juni van dit jaar klaar zijn. Daarna heeft de faculteit twee maanden om het pand te betrekken. ‘Wij willen de verhuizing doorzetten, want dat kan niet in het begin van het studiejaar omdat dit juist de drukste periode is. Maar het is de vraag of we dat redden als er vertraging bij de oplevering optreedt’, zegt projectleider Charles Heerdink.
Het zou gaan om minimaal vier weken. Hij is in overleg met aannemer J. P. van Eesteren uit Rotterdam over de consequenties van de eventuele stagnatie bij het bouwproject. De aannemer wil geen commentaar geven. Faculteitsdirecteur Jan Brandsma is niet op de hoogte van de dreigende vertraging. Hij gaat er van uit dat het gebouw op tijd klaar is en de verhuiswagens op 27 juni voor de deur staan. (GR)