Drie HU-studentes in halve finale

Drie HU-studentes hebben het geschopt tot de halve finale van de Student of the Year-verkiezing. Het zijn: Marel Brinkman (communicatiemanagement), Vicky Buijnsters (journalistiek) en Pascale Kok (mondzorgkunde; foto).

Zij kwamen bovendrijven in de voorronde van de landelijke wedstrijd, die wordt georganiseerd door de website Studenten.net. In totaal deden elf – zowel mannelijke als vrouwelijke – studenten van de Hogeschool Utrecht mee.

De drie halve finalistes strijden de komende weken tegen negen anderen uit Nederland. Ze ondergaan een competentietest en krijgen een cursus debatteren.

Op internet kan op de favoriete student gestemd worden. Deze verkiezingsronde sluit op 19 mei. In totaal strijden 24 studenten ‘met beauty én brains’ – twaalf mannen en twaalf vrouwen – om de titel. Per categorie gaan er drie door naar de finale.

Bekijk de profielen van Marel, Vicky en Pascale op de internetsite www.studentoftheyear.nl.