Drie nominaties voor ECHO-awards

Drie van de vier voorgedragen HU-studenten zijn genomineerd voor de ECHO-awards. Dit zijn stimuleringsprijzen voor studenten van niet-westerse afkomst.

Mustapha Esadik (journalistiek en geschiedenis) dingt mee naar de ECHO-Award. Bewar Mussa (bouwkunde) en Wai Man Wong (Life Sciences) zijn genomineerd voor de Beta Techniek Award. In totaal zijn vijftien studenten geselecteerd uit een groep van 27 kandidaten van hogescholen en universiteiten. Op 21 maart presenteren zij zich in het Engels.

Serkan Sert (communicatiemanagement) behaalde geen plekje in de finale, maar hij is (net als de drie anderen) uitgenodigd om deel te nemen aan het ambassadeursnetwerk van ECHO.

De uitreiking van de prijs vindt plaats op 1 april 2009 door Minister Plasterk. De winnaars mogen een summercourse volgen aan de University of California in de Verenigde Staten.