Drie winnaars bij Bouwmee idee

Iedere locatie van Hogeschool Utrecht moet beschikken over leenfietsen. Dit idee van medewerker Dick Vestdijk is een van drie winnende ideeën van het Bouwmeeproject.

Met dit project wil Hogeschool Utrecht medewerkers en studenten betrekken bij de nieuwbouw en verbouwingen in De Uithof, die in 2015 gerealiseerd moeten zijn. Er waren in totaal 141 ideeën en er is 15.129 keer gestemd.

De overige twee winnaars zijn Jori van Keulen, student communication & media design en Patrick Schoonderbeek, student pabo. Jori van Keulen kwam met het idee om een app voor de telefoon te ontwikkelen, waardoor je als student/medewerkers de snelste route naar een lokaal kunt vinden. ‘Ik kan zelf de lokalen moeilijk vinden, vandaar het idee’, vertelt Van Keulen. Het idee van Patrick Schoonderbeek heeft te maken met de inhoud van opleidingsetages. Hij vindt dat deze ingericht moet worden naar de toekomstige werkplek bij de toekomstige werkgever.

De organisatie probeert de ideeën daadwerkelijk uit te voeren. ‘Helaas hebben we geen iPad te verloten onder de winnaars’, vertelt communicatieadviseur Miriam Nuijten-Coenen. ‘Ze krijgen een bos bloemen, een bon en worden, indien ze zelf willen, betrokken bij de realisatie van hun plannen.’ Collegelid Jan Bogerd reikte gisterenmiddag de prijs uit aan het drietal.

Over enkele jaren verhuizen de faculteit Natuur en Techniek en de HU Diensten naar de Uithof.