Drie winnaars HUgenoten-prijs

Het is de eerste keer dat de eretekens werden toegekend. De prijs is bedoeld voor medewerkers en studenten die een bijzondere en waardevolle prestatie voor de HU hebben geleverd.

Mustapha Esadik (foto), student journalistiek en geschiedenis, krijgt de prijs vanwege zijn activiteiten in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. Hij is hoofdredacteur van het wijkmagazine Flexx Magazine en bestuurslid van de Stichting Van en Voor Jongeren. ‘Hij laat daarbij zien dat sociale mobiliteit wel degelijk mogelijk is door middel van talent en hard werken’, stelt het juryrapport.

Ook John van den Boogaard, facilitair beleidsadviseur, valt in de prijzen. De jury roemt zijn prestaties die ruim boven de gestelde functie-eisen liggen. Hij weet altijd een goed evenwicht te bewaren tussen verantwoordelijkheid nemen en overleg voeren. Als hoofd interne dienst bij de faculteit Communicatie en Journalistiek was hij er ‘altijd als het nodig is en zelfs veel vaker’. Ook zijn inzet voor de werkomstandigheden en veiligheid in De Uithof  krijgt een pluim.

De derde prijswinnaar is Erlijn Eweg, projectleider bij de faculteit Natuur en Techniek,  Haar projecten in het domein bouwinnovatie kenmerken zich door samenwerking met overheden en bedrijven. Haar werkzaamheden stralen af op de gehele hogeschool, zo meent de jury. ‘Mede door de media-aandacht die zij voor haar projecten weet te genereren. Bovendien is Erlijn een vaardig verwerver van subsidies, ook in het Europese domein.’