Een dikke zes

Dit blijkt uit de resultaten van de database Studie Keuze Informatie 2007. Daarin zijn de oordelen verzameld van bijna 38 duizend hbo-studenten die tussen 2005 en 2007 zijn ondervraagd door het onderzoekscentrum Choice. De gegevens vormen de basis voor de website studiekeuze123.nl en de Keuzegids Hoger Onderwijs, die dit najaar verschijnt. Gevraagd naar hun tevredenheid over onder meer het onderwijsprogramma, de docenten en de faciliteiten, geven de studenten hun hogeschool gemiddeld een 6,67 als rapportcijfer. Een fractie lager dan vorig jaar (6,75). Het best scoort de de Christelijke Hogeschool Ede. Deze snel expanderende hogeschool, die bewijst dat groei en kwaliteit wél samen gaan, is nog verder uitgelopen op de concurrentie. Nergens zijn studenten tevredener. Bij de tien laagst gewaardeerde instellingen en vestigingen zijn er zes van de Hogeschool Inholland. Haar middelgrote vestiging in Delft eindigt opnieuw onderaan met een waardering van 6,2; drie tiende punt lager dan vorig jaar. De Tilburgse opleidingen van Avans en die van Fontys in Sittard doen het maar weinig beter. (HOP)