Eerstejaars meer tevreden, ouderejaars kritischer

Eerstejaars van de HU zijn dit jaar iets beter te spreken over de inhoud van de opleiding dan de propedeusestudenten van vorig jaar. Ouderejaars zijn minder tevreden.

Beide groepen geven de inhoud van de opleiding een voldoende. Dat valt op te maken uit de resultaten van het studenttevredenheidsonderzoek, waar zo’n tienduizend studenten (33 procent) aan meededen.

Ook tonen de studenten zich redelijk tevreden over de docenten en de voorzieningen; de score ten opzichte van het vorig jaar is stabiel. De waardering over de internationale aspecten laat een lichte stijging zien, maar is nog onvoldoende. Ook de termijn waarop de toetsuitslagen bekend worden gemaakt, is volgens de studenten onder de maat.

De spreiding van de studielast (met name de toetsmomenten) krijgt van de studenten een voldoende maar zowel bij de eerstejaars als de ouderejaars neemt de tevredenheid hierover af.