Einde aan seks in studeercabines?

Het matglas van de studeercabines in de universiteitsbibliotheek (UB) wordt binnenkort wellicht vervangen door transparant glas. Volgens geruchten worden de ruimtes nu vaak gebruikt voor seks tussen studenten.

‘Veiligheidsoverwegingen’, antwoordt Natalia Grygierczyk van de UB op de vraag waarom de deuren vervangen zouden moeten worden. Volgens haar voelen sommige studenten zich niet op hun gemak achter het ondoorzichtige glas. Er is inmiddels een offerte aangevraagd.

Maar werden de cabines niet gebruikt voor een bepaald soort intiem studieontwijkend gedrag? Seks dus. Is dat dan de reden om sommige studiehokken te voorzien van transparante ruiten? Grygierczyk lachend: ‘Eigenlijk nauwelijks. En omdat niet elke deur vervangen zal worden, blijven er genoeg cabines met ondoorzichtige ruiten over…’ (Ublad)