Enquête: kantine te duur

Een grote meerderheid van studenten en personeel vindt de kantine bij de faculteit Gezondheidszorg te duur. Dat blijkt uit een enquête die de faculteitsraad heeft gehouden.

Bijna negentig procent geeft aan dat teveel moet worden betaald voor de producten van cateraar Sodexo. Gemiddeld geven de klanten 2,75 per dag uit aan het restaurant. Favoriet zijn: koude en warme dranken, belegde broodjes en snacks. Maaltijden gaan minder vaak over de toonbank.

De enquête is afgenomen via Sharepoint. In totaal vulden achthonderd mensen de vragenlijst in, waarvan bijna zevenhonderd studenten en ruim honderd medewerkers.

De gebruikers van het restaurant misten onder meer een saladbar, gezonde maaltijden en gewone boterhammen. Ook zou er meer variatie moeten komen in het aanbod van fruit en beleg. Opmerkingen die veelvuldig werden gemaakt zijn: producten zijn snel uitverkocht, het personeel is vriendelijk en het is vreemd dat juist op de faculteit Gezondheidszorg ongezonde producten goedkoper zijn dan gezonde.

De facultaire medezeggenschapsraad bespreekt de uitkomsten op 30 maart. Cateraar Sodexo verzorgt in bijna alle locaties van de hogeschool de restaurants.