Eureka-voorzitter verlaat de HU

Zuyderwijk gaat niet tegen het advies in beroep. ‘Ik stop met de opleiding en schrijf me volgend jaar niet opnieuw in. Dat komt van de ene kant door het negatief studieadvies, maar anderzijds volgt het advies op het gebrek aan motivatie om te studeren’, zegt hij. ‘Het onderwijs is niet wat ik er van verwacht had.’
Hij blijft voorzitter van de vereniging Eureka, die sinds vorig jaar meedoet aan de verkiezingen van de medezeggenschapsraden. Zijn plaats in de centrale medezeggenschapsraad (CMR) wordt overgenomen door een van de andere kandidaten op de lijst van Eureka. De zetel die Zuyderwyk in de faculteitsraad bij Educatie bezet komt vacant. Hier blijft nu een vertegenwoordiger van Eureka over.
De student wil de komende tijd gaan werken. Zuyderwyk heeft gesolliciteerd naar een functie bij de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en de politieke partij SP, vertelt hij. Mogelijk dat hij een universitaire studie gaat volgen. (GR)