Excuses voor De Warande

Verhuurder SSH Utrecht heeft excuses aangeboden aan de bewoners van studentenflat De Warande in Zeist over de slechte communicatie omtrent short stayers. Zij gingen gisteravond, woensdag 2 april, met elkaar in debat, zonder resultaat.

De bewonersvereniging heeft eerder al laten weten ontevreden te zijn over de communicatie van SSH omtrent short stayers. Er zouden meer tijdelijke bewoners komen dan eerder was afgesproken, volgens hun zou dit ten nadele komen van de sociale samenhang.

Karin Smeets van SSH geeft toe dat de communicatie naar de bewoners toe slecht is geweest. ‘Het moet niet meer zo zijn dat ze plotseling een internationale student over de vloer hebben, zonder dat ze het weten. Er is nou eenmaal meer vraag naar tijdelijke kamers dan naar gewone kamers. En wij willen geen leegstand.’

SSH gaat op korte termijn weer in gesprek met de bewonersvereniging om tot een oplossing te komen.