Fietstaxi in Amersfoort

Op de eerste dag van AID, die de laatste week van augustus plaatsvond, kregen 28 groepen eerstejaars studenten de opdracht te kijken wat er mist in ‘studentenstad’ Amersfoort. Op laatste dag presenteerden zij hun ideeën om de stad te verbeteren.
De winnaars van MC Bike krijgen van de HU Amersfoort 500 euro om hun idee uit te voeren. De bedoeling is dat voor het einde van het schooljaar twee fietstaxi’s rijden. Andere ideeën voor de prijs waren een studentenpark, een gepimpte Dixi by night, een plastic boom om tegen te plassen en een Amersfoorts ‘broodje Mario’.
De Bachelor of Amersfoort werd dit jaar voor het eerst gehouden en is een reactie op uitlatingen van de burgermeester. ‘Vorig jaar tijdens de introductie zei de burgermeester dat ze het fijn zou vinden als de studenten iets terug doen voor de stad’, zegt Janneke van der Meulen, communicatiemedewerker van de AID. Met deze wedstrijd hebben de studenten de uitdaging aangenomen. ‘De  bedoeling is dat het een jaarlijks terugkomend evenement wordt’, vertelt Van der Meulen. (NvK)