Financiële kalender voor eerstejaars

Eerstejaars van vijf opleidingen ontvangen aankomende dagen een kalender met tips over hoe met geld om te gaan. Het boekje is een initiatief van stageorganisatie Punt.

Korne Viskil, student sociaal juridische dienstverlening, heeft samen met zes anderen de kalender bedacht. ‘Hij is bedoeld om het financieel bewustzijn van studenten te vergroten. Elke maand heeft een ander thema met nieuwe financiële tips. Bijvoorbeeld hoe je een budgetplan moet opstellen en wat je moet doen als je schulden hebt.’

Begeleider Kitty Jurrius: ‘De kalender is voor en door studenten gemaakt. Hij hangt een heel jaar in je huis waardoor hij lang onder de aandacht blijft.’ In totaal worden 850 exemplaren verspreid onder studenten van de opleidingen sociaal juridische dienstverlening, maatschappelijk werk en dienstverlening, pedagogiek, verpleegkunde en doven- en gebarentaal.

Het boekwerkje is tot stand gekomen met medewerking van Bureau Studentzaken, Xerox en de faculteit Maatschappij en Recht in het kader van het project ‘Jongeren en Schulden’ van het Lectoraat Participatie en Maatschappelijke ontwikkeling. Donderdag 1 oktober wordt de kalender officieel gelanceerd.