Fontys winnaar Eventgame

Een team van de Fontys Bedrijfshogeschool is de winnaar van de Student Eventgame die werd gehouden aan de Hogeschool Utrecht. Een groep HU-studenten van de minor eventmanagement viel buiten de prijzen.

Ploegen van zeven hogescholen streden maandag 8 december om de titel EventTalent 2008. De Eventgame is een wedstrijd voor derde- en vierdejaars die het vak eventmanagement volgen, zoals studenten vrijetijdskunde, facility management of culturele en maatschappelijke vorming. De eventmanagers van de toekomst moesten een concept bedenken om AXE, het verzorgingsproduct voor de man, in de markt te zetten.

De winnende groep ontwierp originele Boomerang-kaarten, zegt juryvoorzitter Marius Voerman. ‘Zij begrijpen het beste wat de doelgroep beweegt en hoe ze de merknaam met correcte en humorvolle taal kunnen neerzetten.’

Organisator Leon Kruitwagen van het Genootschap voor Eventmanagers vindt de game zeer geslaagd. ‘In het gebouw van de faculteit voor Communicatie en Journalistiek hebben we een prima dag gehad. De studenten waren in het begin nog wat mat, maar na verloop van tijd ontstond er een gemoedelijke rivaliteit.’