Fucking goeie hogeschool?

‘Een fucking goeie school, de Hogeschool Utrecht’, zegt radio-dj Giel Beelen in het promotiefilmpje over het studenttevredenheidsonderzoek (ST)). Dat wordt gehouden van 3 tot en met 30 maart.

Maar of de studenten inderdaad vol lof zijn, moet nog blijken. Alle studenten van de bacheloropleidingen en beperkt aantal van de master-opleidingen krijgen het verzoek om digitaal een vragenlijst in te vullen over het onderwijs en de faciliteiten bij de hogeschool. Zij krijgen daartoe een mail gestuurd of kunnen het onderzoek invullen via de website www.tevreden.hu.nl.

De enquête vindt elk jaar plaats en de resultaten worden gebruikt om verbeteringen door te voeren. Vorig jaar beoordeelden de eerstejaars de HU met een 6,7 en de ouderejaars gaven een 6,3. Studenten waren redelijk goed te spreken over de docenten, studiebegeleiding en de voorzieningen. Slecht scoorden de informatievoorziening, internationalisering en de termijn waarop de tentamens bekend worden gemaakt.

Op donderdagmiddag 13 maart komt de beroemde dj naar de faculteit Maatschappij en Recht om tijdens het ‘STO-event’ plaatjes te draaien.