Functies boventallig bij Economie en Management

Bij de faculteit Economie en Management zijn 17 fulltime banen boventallig. Voor het personeel worden andere functies binnen de faculteit of hogeschool gezocht.

Dat heeft het college van bestuur laten weten tijdens het reguliere overleg met de vakbonden, zo bevestigt collegelid Huib de Jong. De inzet is om de betrokken medewerkers binnen een half jaar te herplaatsen. Er is vooralsnog geen sprake van gedwongen ontslagen. Mocht het in de gestelde termijn niet lukken dan wordt een reorganisatie niet uitgesloten.

De maatregel is nodig vanwege de weinig florissante financiële situtatie van de faculteit, onder meer veroorzaakt door tegenvallende inkomsten uit contractonderwijs. Een andere reden is de opbouw van het docententeam: soms zijn geen geschikte docenten voorhanden waardoor expertise van buiten ingehuurd moet worden.