Geen HU Diensten in Oudenoord 370

De shared service centra ict en facilities blijven gehuisvest in De Uithof. De locatie Oudenoord 370 wordt verhuurd aan derden.

Het college van bestuur heeft dit besloten omdat huisvesting van alle diensten op de locaties Oudenoord 330, 340 en 370 te duur wordt. ‘In de huidige en verwachte financiële situatie van Hogeschool Utrecht, zijn deze kosten niet verantwoord’, schrijft het college in een bericht aan het personeel.

De drie panden zouden worden verbouwd zodat nagenoeg alle diensten hier hun intrek in kunnen nemen. Een groot deel ervan is nu nog gehuisvest in verschillende faculteitsgebouwen in de stad en in De Uithof. In de gewijzigde plannen wordt nog gezocht naar alternatieve huisvesting voor de diensten ict en facilities in De Uithof.

Alleen Oudenoord 330 en 340 ondergaan een grootscheepse renovatie. Door de invoering van flexibele werkplekken kunnen er meer medewerkers per vierkante meter terecht. Er komen kantoren voor geconcentreerd werk en besloten overleg alsmede open ruimtes voor zelfstandig werk, ontmoeting en samenwerking. ‘Hierdoor ontstaat een nieuwe dynamiek in de organisatie.’

Zie ook: www.hudienstenverhuist.hu.nl