Gemeente: Chang verhuurt illegaal

Bij de tientallen panden die Chang in Utrecht en omgeving verhuurt is sprake van bewoning in strijd met het bestemmingsplan, bouwen zonder de benodigde vergunningen en het ontbreken van voorzieningen op het gebied van de brandveiligheid.
De omstreden verhuurder heeft voor 23 panden een omzetvergunning (nodig voor kamerverhuur) aangevraagd, maar omdat belangrijke informatie ontbreekt is die niet toegekend. Chang heeft na aanschrijving door de gemeente beloofd de brandveiligheid op enkele tientallen punten te verbeteren. Verder moet zij een tot koopstudio’s omgebouwde woning in de oude staat terugbrengen en is een bouwstop afgekondigd voor een ander koopstudioproject.
Studenten die door mogelijke sluiting van woningen hun kamer kwijt raken, worden door studentenhuisvester SSH aan nieuw onderdak geholpen. (GR)