Gluren bij de bovenburen

Onder mannelijke studenten wordt druk gespeculeerd hoe in het nieuwe studentencomplex Casa Confetti straks onder de rokjes van de vrouwelijke collegae gegluurd kan worden.

Verhuurder SSH hield open huis voor de toekomstige bewoners van Casa Confetti in De Uithof. Bij het bekijken van hun nieuwe woning konden ze ook zien hoe je door glasplaten in de gangen van het 15 verdiepingen tellende gebouw van de ene etage naar de andere kan kijken. Iemand die boven je loopt kun je dus van onderen bekijken. ‘Maar je kan langs het glas lopen’, waarschuwt SSH-woordvoerster Karin Smeets de studentendames voor mannelijke gluurders.

Enkele honderden studenten kwamen af op de eerste kijkdagen van het wooncomplex Casa Confetti in De Uithof. Onder hen vierdejaars student fysiotherapie Ilvy Rehling, die meteen de maten voor haar nieuwe gordijnen opnam. Ze woont nu aan de overkant in de spaceboxen en vindt de verhuizing een enorme vooruitgang. ‘Dit is veel beter en groter. Alleen jammer dat je niet in de muren mag boren, alleen in de latjes aan de muur. Nu kan ik mijn gitaar niet ophangen.’

Het animo voor de nieuwe studentenkamers is groot. Er kwamen zo’n 2300 reacties op de 377 woningen (kamers, zelfstandige eenheden en vriendengroepen). De eerste bewoners trekken er eind oktober in. Ook volgende week organiseert verhuurder SSH open dagen.