Goede wijn

Gold Corp verkoopt winesacs (wijnfleshouders die de temperatuur van de wijn vasthouden) en afsluit schenkdoppen voor wijnflessen. De drie student-eigenaars vielen in de wedstrijd op door hun presentatie, ondernemingsplan en halfjaarverslag. Het Amersfoortse bedrijfje dingt nu mee naar de landelijke titel van de wedstrijd van stichting Jong Ondernemen.
Studenten moeten voor hun studie met een groepje een eigen bedrijfje opzetten. Hiermee zijn ze verantwoordelijk voor verkoop- en bedrijfsmatige zaken, zoals de marketing, public relations en sales, het (half)jaarverslag en de te verkopen producten. Dat een HU bedrijf in de finale zou komen was al beklonken, alle genomineerden kwamen namelijk van Amersfoort.
De finale is op 2 juni in het hoofdkantoor van ABN AMRO in Amsterdam. De winnaar mag door naar de Europese wedstrijd in Noorwegen. (SH)?