Golf van diefstal in De Uithof

De laatste maanden komt het regelmatig voor dat dieven spullen stelen in gebouwen in De Uithof. Vrijdag 14 november sloeg een insluiper toe in het pand van de faculteit Educatie.

Hij ging er vandoor met persoonlijke bezittingen zoals laptops, smartphones, tassen, portemonnees en autosleutels. Zij slaan toe als spullen onbeheerd zijn achter gelaten, bijvoorbeeld in kantoorruimten die voor korte tijd zijn verlaten en niet afgesloten.

Volgens de beveiligingsdienst van de universiteit, die ook enkele gebouwen van de hogeschool bewaakt, komen er de laatste drie maanden ‘redelijk veel’ meldingen binnen van diefstal.

Inmiddels is een signalement van de vermoedelijke dief in het gebouw van de faculteit Educatie verspreid: een blanke man van begin 20, van gemiddelde lengte, met kort blond haar en een pet op.