Gratis yogales onder werktijd

‘Leuk’, reageert Jessica Kroon, ambtelijk secretaris examencommissie instituut voor recht. ‘Er is aandacht voor het personeel, het is goed voor de ontspanning en je krijgt mensen in beweging want yoga is een sport.’ Zij heeft zich aangemeld voor de cursus. ‘Ik ben heel benieuwd wat het is, ik heb er nu nog niet zo’n beeld bij’, zegt ze.
‘Het management wilde in het kader van goed werkgeverschap iets voor de medewegwerkers doen’, verklaart Liesbeth van der Horst, personeelsadviseur bij de faculteit. ‘Na yogales kunnen personeelsleden weer lekker ontspannen aan het werk.’ De faculteit organiseert daarnaast ook voetbal- en volleybaltoernooien.
De yogalessen zijn geschikt voor beginners en gevorderden. Docent is Carolien Hodes. De pilot duurt tot aan de zomervakantie. Daarna volgt een evaluatie en wordt de proef al dan niet voortgezet. Op de locatie in Utrecht hebben zich 16 mensen aangemeld, in Amersfoort tot nu toe een handvol personeelsleden voor de yogaklas. (GR)