Groen licht voor bouw City Campus MAX

De bouw van City Campus MAX is vertraagd doordat de omwonenden van het geplande complex op het Europaplein onder andere bezwaar indienden tegen de bouw van de drie studententorens die hun uitzicht zouden bederven. Ook waren er problemen met het bestemmingsplan dat gewijzigd moest worden en moesten er nog allerlei metingen gedaan worden omtrent de luchtkwaliteit.
Op het complex dat in 2009 opgeleverd wordt, komen huurappartementen en koopappartementen van 28m2 tot 42m2. De huurappartementen zijn bedoeld voor studenten die uitgekeken zijn op hun studentenkamertje en de koopappartementen zijn bestemd voor pas afgestudeerden. Naast de woningen zullen er ook allerlei studentikoze voorzieningen zoals een fitnessruimte en uitzendbureau in het complex komen. In totaal zullen duizend studenten een kamer vinden op het complex dat voor tweederde door de SSH Utrecht en Bo-Ex beheerd gaat worden. (IR)