Hageman directeur Maatschappij en Recht

Maarten Hageman (51) is per 1 september benoemd als directeur van de faculteit Maatschappij en Recht. Hij vervangt Jan Welmers, die per 1 mei overstapte naar uitkeringsinstantie UWV.

Hageman is sinds 2001 secretaris van de Regio Rivierenland, een samenwerkingsverband dat de belangen van gemeenten en de regio de Betuwe en Bommelerwaard behartigt. Vanaf 1991 was hij plaatsvervangend secretaris.

De nieuwe directeur begon zijn carrière als wetenschappelijk medewerker bij de Radboud Universiteit Nijmegen en werd daarna beleidsmedewerker bestuurlijke vernieuwing en samenwerking bij de gemeente Nijmegen. Hij studeerde in Nijmeegse universiteit geschiedenis, bestuurskunde en Nederlands recht. Hageman promoveerde in 2005.