Herinnerd worden

Typeer jezelf eens?
Ik ben een man van de dialoog, een bruggenbouwer en nieuwsgierig. Die laatste eigenschap zet ik in om nieuwe inzichten te krijgen. Kijk om het hoekje in plaats vanuit de koker, dat levert veel op.

Zoals?
Koers 2012 (toekomstvisie van de HU over de koers van het onderwijs, onderzoek, red) kan alleen slagen wanneer we met z’n allen nieuwsgierig blijven. Ik probeer op die manier ook onderwijs te geven en het beste uit studenten te halen.

Wat is een goede voorzitter?
Iemand met empathisch luistervermogen, die zich kan verplaatsen in de motieven van een ander, slagvaardig is, denkt in oplossingen en anderen de ruimte geeft.

Beschik jij daarover?
Ja nu wel, maar dat is met vallen en opstaan gegaan. Jaren geleden liep ik ook bij reorganisaties te roepen, dat vroeger alles beter was. Wanneer je ouder wordt, krijg je toch meer zelfreflectie en een andere energie.

Wat levert het je op?
Het is harder werken, maar je krijgt er meer rust van en vertrouwen.

Wat kunnen we van je verwachten de komende tijd?
Daar wil ik nog niet te veel over zeggen. Eerst maar aan de slag en resultaten laten zien.

Wat zijn belangrijke thema’s voor de HU?

We hebben als CMR een studiedag binnenkort. Daar gaan we thema’s bespreken en komen we met een plan.

Wat bevalt je op HU?
De autonomie die je hebt. Je kunt jezelf ontwikkelen en krijgt daar mogelijkheden voor. Daarbij heb ik altijd de ruimte gevoeld om het gesprek aan te kunnen gaan.

Wat ergert je?
Ik vind dat er te weinig gebruik wordt gemaakt van de kennis die in faculteiten aanwezig is en pleit daarom voor meer interactie tussen de verschillende faculteiten. Verder zou het voor zowel studenten als medewerkers nuttig zijn om een training ‘kritisch denken’ te volgen.

Hoe wil je herinnerd worden wanneer je weer voorzitter af bent?
Herinnerd worden.