Hidde Terpoorten voorzitter studentenorganisatie ISO

Hidde Terpoorten is de nieuwe voorzitter van het Interstedelijk Studentenoverleg (ISO). Hij vervangt Merel van Wanrooij, die de functie twee weken geleden neerlegde.

Terpoorten was tot vandaag algemeen bestuurslid van de belangenorganisatie. De twintigjarige student technische bedrijfskunde (Universiteit Twente) hield zich binnen het bestuur onder meer bezig met het accreditatiestelsel en bachelor-mastersstelsel. Die portefeuilles draagt hij nu over aan zijn collega’s Marlies Westendorp en Jochim Schueler, student accountancy aan de HU. De nieuwe voorzitter krijgt het de komende weken vooral druk met de organisatie van het lustrumcongres, dat op 14 november plaats vindt. Ruggesteun komt van Judith Boschma, die naast secretaris aanblijft als vice-voorzitter.

De Universiteit Twente is de laatste jaren hofleverancier als het om ISO-voorzitters gaat: Sebastiaan den Bak (2005/06) en Madelijn Hofmijster (2004/05) gingen Terpoorten voor.