Hogeschool breekt met vastgoedbedrijf

De Hogeschool van Amsterdam heeft gebroken met vastgoedbedrijf Trimp & Van Tartwijk, dat meewerkte aan de bouw van zijn nieuwe campus. De projectontwikkelaar ligt overhoop met de gemeente Amsterdam en staat de bouw in de weg.

Trimp & Van Tartwijk wordt verdacht van fraude. Na Joop van den Ende en Rabo Bouwfonds verbrak ook Amsterdam de samenwerking met het bedrijf, dat daarop een claim van honderd miljoen euro bij de gemeente indiende. Volgens de HvA kan Trimp & Van Tartwijk de belangen van de hogeschool niet meer behartigen doordat het contact met de gemeente zo slecht is.

Tegen het hogeschoolblad Havana zei collegelid Paul Doop dat de instelling ook vreesde voor imagoschade. De hogeschool houdt rekening met een claim van het bedrijf. Trimp & Van Tartwijk wil niet reageren.