Hogeschool in zee met duurzaam energiebedrijf

Energiebedrijf Econcern en Hogeschool Utrecht gaan samenwerken op het gebied van duurzame energievoorziening. Dinsdag 23 september ondertekenen beide partijen een intentieverklaring.

Door de samenwerking kunnen studenten kennis maken met de mogelijkheden van een duurzame energievoorziening voor iedereen, zoals wind- en zonneenergie. Dit gebeurt aan de ene kant door stage- en afstudeerprojecten bij het bedrijf en anderzijds door bijdragen van het energiebedrijf aan masterclasses en minors van de hogeschool.

Econcern levert producten en diensten voor duurzame energievoorziening. De hoofdvestiging bevindt zich in Utrecht. Het bedrijf telt ruim negenhonderd werknemers en is in meer dan twintig landen actief.