Hogeschool stelt nieuwe prijs in

De HU is een prijs rijker: de HUgenotenprijs. Die wordt tijdens de jaaropening op 27 augustus voor het eerst uitgereikt aan een student of medewerker.

Met de jaarlijkse prijs wil het college van bestuur haar waardering tonen voor de persoon die ‘op inspirerende, creatieve en betrokken wijze een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan onze hogeschool’. De HUgenotenprijs bestaat uit een zilveren draagteken. De vormgeving is gebaseerd op het kristalrooster van zout, net als het bestaande HU-ereteken voor externen en de lectorenpenning .

Voordrachten worden gedaan door faculteitsdirecteuren, directeuren van HU Diensten, de voorzitter van de centrale medezeggenschapsraad (CMR), de voorzitter van de Kenniskring Kenniscirculatie en leden van het college van bestuur. Studenten en medewerkers kunnen bij deze personen of hun direct leidinggevende suggesties aandragen.