Hoogste punt Nieuwbouw HU Amersfoort

De HU Amersfoort vierde maandag 14 september het bereiken van het hoogste punt van de nieuwbouw bij het Eemkwartier.

De officiële handeling werd verricht door de studenten Stefanie van de Laan en Lara Fikkert, bestuursleden van studentenvereniging Conventus Comus. Zij lieten zich door een bouwlift van de begane grond tot op het hoogste punt hijsen. Daar plaatsten zij een vlag van de HU Amersfoort.

Het nieuwe pand wordt met een jaar vertraging in september 2010 in gebruik genomen. Het verrijst bij het Eemplein, dat een nieuw cultureel en recreatief centrum gaat vormen. Het gebouw is 18.000 vierkante meters en kan vierduizend studenten herbergen.

Het hoogste punt is dertig meter. Onderin komt een parkeergarage voor dertig auto’s. Het ontwerp van DP6 Architectuurstudio uit Delft kenmerkt zich door felrode tegels en veel glas. Voor de verwarming en koeling wordt gebruik gemaakt van bodemwater waardoor het energiezuinig is.